Monday 8 May 2017

Repris: Bokmässan på Valsätraskolan

(Lite bakgrund först. Jag har besökt Valsätraskolan i Uppsala vid tre tillfällen under åren och pratat om hur det är att illustrera böcker och gett lite teckningstips. Detta inlägg skrev jag ett tag efter jag besökt skolan för andra gången.)

En snabb uppdatering innan jag springer iväg och tittar på ett gäng superhjältar som slåss med robotar.

Valsätraskolan hade sin bokmässa (som jag hoppas blir en årligt återkommande sak) igår. Det var en succé tyckte jag. Mängder med barn och föräldrar. Alla pratade böcker och hade kul.

Personligt var det jättekul att se att barnen arbetat med en bok jag illustrerade 2007. Monsterplaneten av Pernilla Gesén. En galen historia fylld med monster, slem och blod!

En annan illustratör som besökt skolan under våren var Stina Wirsén. Hon hade arbetat med känslor med de minsta barnen.

--------------------------------------
Detta inlägg är en repris från min gamla blogg hos Upsala Nya Tidning. Publicerad: 24 april 2015.


No comments:

Post a Comment