Thursday 1 February 2018

Natt i skogen

2017 släpptes spelet Night in the woods. Jag upptäckte det via en Kickstarter-kampanj utvecklarna hade. Jag missade att vara med på kampanjen. Men jag har nu skaffat spelet och spelat det.

Man får följa 20-åriga Mea när hon återvänder till sin hemstad. Mycket är som det alltid varit men en hel del har hänt på de år hon varit borta.

Det var främst stilen på spelet som tilltalade mig. Stämningen i de videos jag såg om spelet verkade väldigt skön också. Nu när jag spelat igenom det så är jag mer än nöjd. Dialogen är störtskön. Karaktärsgalleriet är underbart.



Detta är ett långsamt, underfundigt spel med lite plattformshoppande och nästan ingen fighting alls. Man kan inte dö eller misslyckas. det är en intressant och engagerande historia som spelas upp. Handlingen är mycket allvarligare och vuxnare än man kan tro när man först ser det.

Här kan du se mer om spelet.

No comments:

Post a Comment