Saturday 3 February 2018

Mängder av skissböcker

Jag gillar skissböcker. Köpa dem, använda dem och titta i andras.

The Sketchbook Project är ett konstprojekt som Brooklyn art library driver. Folk från hela världen bidrar med skissböcker till deras växande samling. Över 36 000 st från mer än 100 länder! Man kan även se många av böckerna på deras sida.

Man beställer en skissbok från dem. Fyller den baserat på de teman de tagit fram och skickar tillbaka den.



Jag har länge funderat på att delta och nu är jag med på tåget. Min skissbok kom för några dagar sedan.

Temat jag valt är People I wish I knew. Jag hades tänkt utgå från personer/porträtt och sedan fritt fantisera/improvisera kring vem personen kan vara. Oavsett om det är kända eller okända personer. Jag vill träna på storytelling och fria associationer.

Jag hoppas kunna dela med mig av arbetet med skissboken. I morgon sätter jag igång och planen är att vara klar till slutet på februari.


No comments:

Post a Comment