Friday 27 March 2020

Vår och sånt

Ja, nog är det intressanta tider. Galloperande influensa som håller på att stänga ner större delen av världen.

Detta har gjort att vi blivit tvungna att ställa in seriefestivalen i Uppsala i år. Inget Uppsala Comix denna gång. Trist men förståeligt. Vi får ladda inför nästa år istället.

Här ute på landet i min ateljé så märks det inte så mycket. Jag jobbar ju hemifrån och träffar nästan aldrig kunder eftersom allt sköts på epost och telefon. Ta i trä men hittills har pandemin inte påverkat mina uppdrag. Vi får se var det landar.

En trevlig sak är att våren verkligen kommit nu. Det har varit flera dagar av sol och inget regn. Marken börjar torka upp. Igår kollade jag gräsklipparen och den gick igång. Nu skall det bara växa lite mer sen blir det åka av.

På jobbfronten rullar det på. Vi gör en färglagd Erik-samling. Jag lägger ganska mycket krut på omslaget så den verkligen skall locka läsarna. Sen är jag mitt uppe i en intressant bok om att ha drömmar och mål i livet. Här jobbar jag med en mer abstrakt stil med mer fokus på färg, struktur och symboler.

Längre fram ligger nästa Special-Kevin-bok på tur samt illustrationer om kontors- vs. distans-jobb (väldigt passande i dessa tider).


No comments:

Post a Comment