Tuesday 1 October 2019

Oktober är Inktober

Hösten är här och med den så kommer mitt favorit online-event: Inktober.

Illustratören Jake Parker startade Inktober där han uppmanar oss att teckna mer. En teckning om dagen i 31 dagar.

Jag har gjort detta ett antal år i rad. Det är nu minst sjätte året för mig.

Varje år skapar Jake en lista med ord för att ge inspiration. Det är kul att utmana sig själv genom att utgå i från dessa teman. Här är årets officiella lista:


Förra året gav jag mig en ordentlig utmaning och skapade en berättelse under Inktober. Text och bild. I år tänker jag inte skriva något. Dock utmanar jag mig själv på ett nytt sätt genom att jobba i en dragspels-skissbok. Alla 31 bilderna kommer hänga ihop.


Detta gör att jag kommer vara tvungen att planera lite i förväg och skissa på kommande sidor. Jag skall hålla mig till Jakes ordlista så vi får se vad det blir för tokigheter.

Du kan följa min resa på Instagram. Nej, nu är det dags att sätta igång med första bilden...

No comments:

Post a Comment