Friday 9 June 2017

Lugnt med ändå full fart

Sommaren är här (fast värmen försvunnit).

Med sommaren försvinner uppdragen i min bransch. Alla är på semester. Inget skall tryckas och det är tyst. Jag har lärt mig detta genom åren. Det är bara och bita ihop och se fram emot hösten.

Trots detta så har det varit full aktivitet. Kanske inte så många uppdrag (några små saker håller jag på med) men en massa annat. Vi har hantverkare här som gör om entrén. Gräset måste klippas stup i kvarten (känns det som). Jag har skaffat fler bokhyllor till ateljén och möblerat om lite. Födelsedagskalas som skall besökas och sen har vi de egna idéerna som jag vill hinna göra något med.

Min plan denna sommar är att hinna ta tag i akvarellmåleriet igen. Måla och teckna i stort (1x2m) format. Skriva på bilderboksmanus. Göra prototyp på ett par idéer och skissa på eventuella uppdrag. När ska jag hinna?

No comments:

Post a Comment