Saturday 11 March 2017

Skolbesök i Örslösa

I onsdags och fredags var jag i den lilla orten Örslösa utanför Lidköping.

Jag var inbjuden att berätta om hur det går till att illustrera en bok. Det blev också en massa tips på hur man kan teckna och vad som kan vara viktigt att tänka på när man ska illustrera en berättelse.

Jag gick igenom arbetet med Erik på rally av Torsten Bengtsson. Manus, referensbilder, skisser, teckningsarbetet. Det är en tacksam bok att visa upp eftersom den innehåller både bilar, djur och action.

Skolan är ganska liten och under de två dagarna hann jag träffa alla eleverna på skolan! Jag har varit ute må ganska många skolor och bibliotek och pratat inför barnen. Oftast är det årskurs 4–6. Nu fick jag träffa hela spektrat från åk 1 till åk 6. Det är intressant hur olika och lika barnen kan vara.

Det var ett tag sedan jag var ute på en skola och pratade så jag kände mig lite ringrostig. Medan jag var i Örslösa så fick jag ett mail från en skola jag besökte ett par gånger i Uppsala. De undrade om jag ville komma dit igen.

No comments:

Post a Comment