Tuesday 10 May 2011

Rapport från SPX

I helgen var det SPX (seriemässa) i Stockholm. Jag var där tillsammans med Daniel och Rolf för att visa och sälja våra serier. Detta var faktiskt första gången jag lyckats ta mig iväg till SPX. Mängder med folk. Massor av kul serier.


Det var inte bara svenska serieskapare där. Bryan Lee O´Malley (Scott Pilgrim) och Hope Larson (Mercury) var där. Det skulle vara tyska tecknare där (bl.a. Nicholas Mahler) men jag såg inte skymten av dem. Dock bör sägas att jag satt fast bakom vårt bord mest hela tiden.

1000 Ögon fick ett bra mottagande utanför Uppsala. Många var intresserade och kom fram och pratade med oss. Vi tog även chansen att avslöja releasedatum och titel på tredje och sista delen: 10 september och namnet är VONDUR!

Nu ser vi fram emot Karlstad ComiCon i slutet på maj!

No comments:

Post a Comment