Tuesday 22 September 2020

Sommaren är över (igen)

 Året och åren går. Sommaren rusade iväg. Det blev en del jobbat på huset men inte tillräckligt som vanligt.

Min och Daniels serie 1000 ögon firade 10 år nyligen! Det känns både länge sedan och alldeles nyss. Jag är lite sugen på att göra något nytt men vi får se.

På slutet av sommaren fick jag lust att ta upp figurmåleri igen. Jag kollade igenom mina gamla färger och förnyade förrådet lite. Det har kommit många nya kul färger. Citadels Contrast paints är ganska intressanta. De är ju mest gjorda för folk som snabbt vill måla arméer men de är bra för att lägga en bra grund.

Jag började med att måla figurerna till brädspelet Mice & Mystics. Det var nog viljan att få dem målade som drog igång hela grejen. De blev riktigt bra om jag får säga det själv och jag hade riktigt kul. Jag skall ta ordentliga foton på dem.

En sak leder till en annan: jag har börjat skulptera i Super Sculpy. Det har inte blivit så mycket tre dimensionellt arbete genom åren så detta var en skoj utmaning. Hittills har det bara blivit några små saker för att testa materialet och lära mig hur det funkar. Jag har lite tokiga idéer jag vill utföra. Det är roligt att göra något som man kan ta i. Teckningar, böcker och målningar är kul men när man kan vrida och vända på en liten figur är lite extra.

Några bokjobb har det blivit. En andra bok om Special-KevinBeta Pedagog. En skön historia med varulvar.

Kalle som skriver böckerna har satt ihop en hemsida om böckerna.

Vi har även gjort en Erik-samling. Fyra gamla titlar har satts ihop till en längre historia. Jag har färglagt (och i viss mån retuscherat) bilderna samt gjort ett nytt omslag.


No comments:

Post a Comment