Monday 24 February 2020

"Vintern" tuffar på...

Inte har det varit mycket till vinter hittills i år. En gnutta snö och några dagar med minusgrader. Det är bra för uppvärmningskostnaderna blir låga men trist och mörkt.

Idag vaknade jag till -1 grad och strålande sol. Skönt med vindstilla väder för det har ju stormat som bara den. Jag skall ta lite tid i eftermiddag och fixa lite i trädgården. Det finns en del pinnar att plocka fortfarande.

För ett par dagar sedan tog jag med mina föräldrar till Göteborg och gick på Universeum. De hade inte varit där tidigare. Det är ett ganska fantastiskt ställe med mycket att se. Jag skaffade faktiskt ett årskort så det skall bli fler besök snart. Om man går två ggr på ett år så kan man lika gärna skaffa årskort. Jag hade med mig papper och pennor för att teckna lite men det blev svårt att hitta tiden eftersom vi var ett sällskap som gick runt. Jag skall ta mig tid snart och åka in själv för att rita en heldag där.

Jobbsäsongen har kommit igång och jag sitter mitt uppe i en intressant bok om att följa sina drömmar.   Det är ett kul uppdrag där jag får chansen att jobba lite annorlunda. Mycket collage och strukturer.

I lördags var Nya LidköpingsTidningen i min ateljé för att intervjua mig. De har bytt serier i tidningen och ville att jag skulle uttala mig om dem. Det blev ett trevligt samtal om serier. Klassiker vs nytt material och en massa annat. Artikeln (nästan en helsida) var i tidningen idag.

Snart är det dags för nionde upplagan av Uppsala Comix (28-29/3). Jag skall sätta igång med programbladet om ett par dagar. Väntar bara på texterna och de sista annonserna. En riktigt kul sak med årets mässa är att min kompis och seriekollega Daniel släpper sitt senaste egna album då.

No comments:

Post a Comment